L- karnitin (L- carnitine) – prijatelj kod zdravog mršavljenja

L- karnitin (L- carnitine) – prijatelj kod zdravog mršavljenja

Ako volite da jedete, a pri tome ne želite da imate višak kilograma onda ste sigurno već čuli razne priče o dijetama u kojima se gube kilogrami bez ikakvog odricanja od hrane.

Ne verujte čudotvornim dijetama

Obično su te priče zapakovane tako da prodaju određeni proizvod koji će da vam pomogne u tom cilju. Ako ste se već navukli na nekoliko takvih priča, pokušali i razočarali se, onda ste postali oprezniji. Naravno da morate da menjate navike u ishrani ukoliko su loše. Ne možete da očekujete da kilogrami nestaju dok se hranite nezdravo. Zdrava ishrana i dovoljno fizičke aktivnosti jedina su priča koja sigurno deluje. Ipak, postoje dodaci ishrani koji mogu da pomognu da vaša priča o skidanju kilograma dobije sretan kraj.

Šta je L-karnitin?

L- karnitin je prirodni dodatak ishrani. Svi ga u telu već imamo, naše telo ga samo proizvodi u jetri i bubrezima. On pomaže mastima da se pretvore u energiju. Slikovito, ako je telo motor, a masti su benzin koji ga pokreće, L-karnitin je ulje koje podmazuje sistem. Bez L-karnitina sistem je nepodmazan, naše telo se oseća umorno jer mu nedostaje energije. Tada nam telo signalizira da je gladno i nemamo izbora osim da jedemo. Masti nisu jedini izvor energije, energiju daju i ugljikohidrati pa kada nam nedostaje L-karnitina možemo da osetimo potrebu za slatkišima.

Kako L-karnitin djeluje?

Ako ga nemamo dovoljno u tijelu, dodatak L-karnitina će nas učiniti poletnijima i energičnijima. Osjećaj gladi će se smanjiti, a poboljšat će se tjelesne funkcije i koncentracija. Ako L-karnitina imamo dovoljno u tijelu, dodatna količina neće negativno djelovati (L- karnitin općenito nema nikakvih poznatih negativnih nus- pojava), ali tada nećemo osjetiti efekt koji osjetimo kad ga nemamo dovoljno u tijelu.

Pomaže li L- karnitin u rešavanju celulita?

Istraživanja kažu – DA. On pomaže u procesu pretvaranja masti u energiju, uz njega masti (i celulit) sagorevaju brže. Kreme protiv celulita često sadrže L- karnitin.

Upotreba

L – karnitin može da se uzima svakodnevno u količinama do maksimalno 4 grama. Za ljude sa normalnim potrebama dovoljno je 1g dnevno. Potrebu za većim količinama imaju sportisti i jetreni/bubrežni bolesnici koji ne mogu da proizvedu dovoljnu količinu u telu.
Preporučuje se uz doručak uzeti 500 mg. Ako se bavimo nekom fizičkom aktivnošću, bilo aerobnom ili anaerobnom, onda pola sata pre aktivnosti uzimamo još 500 mg.

Da li da kupite ili ne L-karnitin?

Ova odluka treba da bude individualna. Oko L-karnitina postoje određene kontroverze. Neki kritičari tvrde da je fama o L-karnitinu naduavana i da je to delo farmaceutske industrije, da L-karnitin uopšte nije potreban u dodatnim količinama.

Iskustva sa L-karnitinom

I pored stavova skeptika, iskustva mnogih sportista kao i ne-sportista pokazuju da je ovaj preparat itekako delotvoran. Dodatno, pozitivan efekat se pojačava kod osoba koje su kombinovale L-karnitin sa programom mršavljenja, tada se masne naslage otapaju mnogo brže nego bez L-karnitina.

Autor ovog teksta takođe povremeno uzima L-karnitin i tada oseća “dodatnu energiju” i smanjenu glad.

Gdje da ga nabavite?

L-karnitin možete da nabavite u svakoj apoteci. U zadnje vreme je postalo popularno naručivanje preko interneta gde može da se dobije povoljnije što stavlja znak pitanja na kvalitet robe.

Oprez

Dodaci ishrani ne podležu rigoroznim proverama kao što je slučaj sa lekovima. Zabilježeni su slučajevi prodaje dodataka ishrani koji u sebi uopšte nisu imali sastojke koji su navedeni u deklaraciji. Zato se preporučuje da ih kupujete od proverenih proizvođača.

Vaša ocjena članka:

4.67 / 5 (3 votes)

Drugi upravo čitaju: