Vodič za jačanje imuniteta prirodnim putem

Vodič za jačanje imuniteta prirodnim putem

Oslabljen imunitet je često stanje kod nekih osoba. Ponekad i najmanja ne pažnja može da bude inicijacija prehladi. Imunitet nas čuva od obolevanja tako da podizanjem imuniteta podižemo i verovatnoću da ćemo ostati zdravi.

Za vas smo pripremili listu sa deset preporuka za podizanje imuniteta. Radi se o vrlo efikasnim metodama, ali nije neophodno da ih sve primenite. Dovoljno je da izaberete 3 metode koje vam je najlakše sprovesti i da ih se držite. Rezultati su zagarantovani.

1. Sok od limuna

Iako limun obiluje vitaminom C, koji je dobar za imunitet, ovo ne govorimo zbog vitamina C već zbog jedne bitne karakteristike. Njegova kiselost (pH vrednost) podstiče razvoj zdravih bakterija u telu i štiti ga od razvoja virusa i štetnih bakterija.

Limun možete da pijete sveže isceđen, možete da ga dodajete u čaj, umesto sirćeta u salate, pri kuvanju… Budite kreativni.

2. Koristite prirodne sastojke za jačanje imuniteta

Spomenućemo dva najefikasnija. Beli luk je najjači prirodni antibiotik i dobro je barem jednom nedeljno da ga konzumirate. Sirovi beli luk je bolji od kuvanog, ali opet, kuvanjem se smanjuje miris belog luka, a to će mnoge navesti da ga kuvaju. Neki kupuju tablete sa belim lukom u apotekama, a mi bismo ipak preporučili čisti domaći beli luk.

Drugi bitan prirodni sastojak za imunitet je Aloe Vera. Aloe Vera se ponekad opisuje kao čudesna biljka koja leči sve bolesti. Mi ne bismo išli tako daleko, ali je preporučujemo.

Eterična ulja takođe spadaju u ovu kategoriju i mogu da doprinesu jačanju obrambenog sistema.

3. Spavajte dovoljno

Svako od nas ima drugačije potrebe za snom i zato nije moguće da se definiše, koliko je sati sna idealno. Nekim osobama je potrebno samo 6 sati sna u proseku, a neke i do 10 sati. To zavisi i od starosnog doba, od godišnjeg doba, od toga koliko ste fizički aktivni i o raznim drugim faktorima. Bitno je da se dobro naspavate. Dobar san povezan je sa lučenjem hormona važnih za naše telo. Dobar san će vam poboljšati sposobnost razmišljanja, popraviće vam raspoloženje, čak i ulepšati kožu (zato se kaže “beauty sleep”). Nedovoljna količina sna narušava imunitet.

4. Konzumirajte mnogo vode

Postoji jedno pravilo koje kaže:

Većina glavobolja javlja se zato što ljudi jednostavno ne piju dovoljno vode.

Žeđ nije jedini znak nedostatka vode, glavobolja takođe signalizuje dehidrataciju. Koliko vode vam je potrebno? Teško je tačno reći, jer i to zavisi od raznih faktora, ali minimalno 1,5 litara dnevno.

5. Smanjite unos kafe

Kafa ima neke dobre osobine, ona je antioksidans baš kao i čokolada. Ipak, kafa izvlači vodu i minerale iz tela. Uz kafu pijte obavezno i vodu da nadoknadite tečnost.

6. Smanjite unos slatkog

Ukoliko ćete da se držite samo jednog saveta od ovih koje smo ponudili, neka to bude ovaj. Eliminišite šećer iz ishrane i primetićete pozitivne promene u telu, postaćete energičniji i manje ćete obolevati.

Rafinisani šećer ima određene sličnosti sa drogom, što ga više konzumirate, više ga i želite. Tako se stvara zavisnost.

Šećer naglo ulazi u krvotok, naglo podiže nivo šećera koja opet kasnije naglo pada. Taj nagli proces narušava imunitet. Neki doktori koji su svesni problema unosa šećera ići će tako daleko da će vam pre savetovati da prestanete da unosite šećer nego da prestanete da pušite. Nemojte šećer da zamenite veštačkim zaslađivačima, jer veštački zaslađivači su na svoj način isto poprilično štetna.

7. Konzumirajte dovoljno belančevina

Belančevine su za telo kao građevinski blokovi koji su neophodni za zdravo telo, za zdravu psihu i naravno za imunitet. Dijete koje propisuju smanjen unos proteina obično obiluju ugljenimhidratima.

8.  Obezbedite zalihe voća i povrća

Voće i povrće važan su izvor vitamina, minerala, antioksidansa, vlakana i enzima. Ukoliko niste u mogućnosti da se zdravo hranite, vitamine možete da nadoknadite vitaminskim preparatima. Svako voće ima drugačiji hemijski sastav, a zlatno pravilo je da konzumirate voće i povrće svih boja, od bele i žute do tamno crvene i crne.

9. Vežbajte i provodite vreme na svežem vazduhu

Danas je nažalost normalno provoditi 90% vremena u zatvorenom prostoru, kući, kancelariji, trgovačkom centru… Svež vazduh dobro deluje na raspoloženje i na imunitet. Umereno vežbanje, vožnja biciklom, trčanje i sl. takođe imaju jak efekat na imunitet.

10. Smanjite nivo stresa u životu, priuštite sebi stvari koje volite

Provodite vreme sa prijateljima, idite na masažu, pripremite sebi toplu kupku. Raspoloženje i zdravstveno stanje su direktno povezani. Zato je moguće da istovremeno osetite nemir i bol u grlu.

Stres je važan impuls koji je, evolucijski rečeno, zaslužan da životinje pobegnu na vreme kada primete opasnost. U današnje vreme nema koristi od stresa u situaciji kada vam npr. neko kaže nešto ružno.

Smanjite nivo stresa kako god znate. Možda je za vas joga, meditacija, autogeni trening… Rešite li se stresa život će postati lepši, a to će se pozitivno odraziti i na imunitet.

Vaša ocjena članka:

5 / 5 (1 votes)

Drugi upravo čitaju: